Általános Szerződési Feltételek
Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon: https://paplanka.hu/aszf
- Bevezető rendelkezéses
- 1 Ön a paplanka.hu weboldalon található szolgáltatásra vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön mint vevő és a T ÉS N BT, mint eladó, mint a weboldal üzemeltetője között az Ön ajánlattételének elfogadásával szerződés jön létre, és Ön tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, magyar nyelven íródnak és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexre nem utal.
Szolgálgató: T és N PLUSZ Kft. adószám: 13888941-2-15 cégjegyzékszám: 15 09 071237, székhely: 4343 Bátorliget, Bátori utca 15.Bankszámlaszám: 11744058-20042213-00000000
Tárhely szolgáltató:
Rackhost Zrt.
Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Postai cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
cégjegyzékszám: 06 10 000489
adószám: 25333572206
Telefon: +36 1 445 1200
email cím: info@rackhost.hu
2. Fogalom meghatározások
2.1 Paplanka vagy szállás: a 4300 Nyírbátor Vágóhíd utca 30 . címen található szálláshely.
2.2 Szolgáltatás: a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás vagy a szolgáltatások összessége.
2.3 Vendég: Egy természetes személy, aki elszállásolást vesz igénybe. A vendég általában egyúttal a szerződő fél. Vendégnek számítanak azon személyek is, akik a szerződő féllel együtt érkeznek (pl. családtagok, barátok, stb.).
3. A szállásfoglalás menete
3.1 Az időpont kiválasztása
Az időpontokat a főoldalon található Foglalás menüpontban, találja meg.
A szabadon foglalható időpontokat a vendég a foglalási táblázatban zöld színű hátérrel, árakkal feltüntetve találja meg.
Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor az info@paplanka.hu e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.
3.2 Adatok megadása
A megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia nevét, címét, számlázási nevét, címét, szállítási nevét, telefonszámát, email címét
Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, úgy a regisztráció során megadott adatai automatikusan megjelennek a megrendelés véglegesítése előtt.
3.3 Foglalás véglegesítése
A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása után tudja.
Ezt követi a fizetési kötelezettséggel járó „Foglalás elküldése” gomb megnyomása.
3.4 Megrendelés visszaigazolása
A weboldalon történő rendelése esetén Ön, mint Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a weboldalon keresztül történt ajánlattételt elfogadja.
A weboldal által küldött visszaigazoló email az ajánlattétel elfogadásának minősül.
6.4 Átutalással történő fizetés esetén – amennyiben felek eltérően nem állapodnak meg – Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a megállapított határidőig a Szolgáltató bankszámlájára átutalással megfizetni, ennek megtörténtének igazolását Szolgáltató kérheti.
3.5 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a vendégnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a visszalépni az előző oldalra, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Vendég hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vendéget érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
Weboldalunk feltételezi a vendég részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A weboldal semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti meghibásodásért, szoftver nem megfelelő működéséért, programhiba, technikai hiba következményeiért.
4. Szállásfoglalás lemondása
A szállásfoglalás lemondása esetén az alábbi feltételek alkalmazandók:
4.1.1 A lefoglalt időpont első napját megelőző 28. napig érkezett lemondás esetén a lemondás díja (mint meghiúsulási kötbér) a teljes foglalás díjának 50%-a. Az ennél későbbi lemondás esetén a lemondás díja (mint meghiúsulási kötbér) a teljes foglalás díjának 100%-a.
4.2 A Szolgáltató ajánlatában eltérő feltételeket állapíthat meg, amiket az adott foglalái dátum mellett jól látható módon feltüntet.
5. Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt szolgáltatással kapcsolatban:
info@paplanka.hu
+3630 116 0202
6. Nyereményjátékra vonatkozó rendelkezések
6.1 A nyereményjáték hatálya és részvételi jogosultság
A www.paplanka.hu weboldalon időszakosan meghirdetett nyereményjáték(ok) kizárólag a Paplanka.hu weboldalon keresztül, közvetlenül leadott foglalások esetén, valamint kizárólag abban az esetben érvényesíthetők, ha a foglalás ellenértéke közvetlenül a Szolgáltató (a Paplanka.hu üzemeltetője) részére történik meg. A nyeremény(ek) kizárólag ezen feltételek együttes teljesülése esetén illeti meg a Résztvevőt.
6.2 Kizárás a nyeremény érvényesítéséből
A különböző közvetítő partnereken keresztül történő foglalások – így különösen, de nem kizárólagosan: booking.com, szallas.hu, mega.hu, maiutazas.hu, szallasguru.hu – valamint az ezeken a felületeken vásárolt ajándékutalványok, voucherek nem jogosítanak fel a nyereményjáték keretében felajánlott nyeremény(ek) érvényesítésére, függetlenül attól, hogy a foglalás időpontja egybeesik-e a nyereményjáték időtartamával.
6.3 Ellenőrzési és jóváhagyási jog
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a nyeremény érvényesítésének feltételeit – így különösen a foglalás és a fizetés módját – utólagosan ellenőrizze. Amennyiben a Szolgáltató megállapítja, hogy a foglalás nem felel meg a jelen pontban foglalt feltételeknek, jogosult a nyeremény érvényesítését megtagadni, minden további jogkövetkezmény nélkül.
6.4 Visszaélések és jogsértések kezelése
A nyereményjátékban való részvétel során tanúsított bármely visszaélésszerű vagy jogsértő magatartás – így különösen hamis adatok megadása, megtévesztő foglalás, rendszerszintű visszaélés gyanúja – esetén a Szolgáltató jogosult a Résztvevőt a nyereményjátékból kizárni, továbbá indokolt esetben jogi lépéseket tenni az okozott kár megtérítése érdekében.
6.5 Egyéb rendelkezések
A nyereményjáték feltételeit a Szolgáltató bármikor jogosult egyoldalúan módosítani, felfüggeszteni vagy visszavonni, különös tekintettel vis maior eseményekre, technikai hibákra, vagy bármely olyan körülményre, amely a nyereményjáték lebonyolítását ellehetetleníti vagy jogszerűtlenné teszi. A mindenkor hatályos feltételek a www.paplanka.hu weboldalon kerülnek közzétételre.
7. Felelősségvállalás
A szálláshelyet mindenki saját felelősségére használja. A szálláshely területén bekövetkező balesetekért felelősséget nem vállalunk.
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben általános fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormányhivatal jár el – http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület illetékes.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
- annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
- ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
- a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
- a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
- a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
- a fogyasztó aláírásának
- Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület |
Baranya Megyei Békéltető Testület Név: Dr. Bodnár József |
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület |
Békés Megyei Békéltető Testület |
Nógrád Megyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület |
Pest Megyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület |
Somogy Megyei Békéltető Testület |
Csongrád Megyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület |
Fejér Megyei Békéltető Testület |
Tolna Megyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület |
Vas Megyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület |
Veszprém Megyei Békéltető Testület |
Heves Megyei Békéltető Testület |
Zala Megyei Békéltető Testület |
- Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
- A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- Online vitarendezési platform
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
- és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:
- Felek: Eladó és Vevő együttesen
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
- Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
- Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
- Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
- Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
- Termék/áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
- Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
- Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint a jogszabályon alapuló kötelező jótállás